سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى از کارگزاران او کاخى شکوهمند بر افراخت امام فرمود : ] نقره‏ها سر برآورده خود را مى‏نمایاند ، این بنا توانگرى تو را رساند . [نهج البلاغه]
صبا کوچولو
 
علت ابتلا به سرطان معده چیست؟

از آنجایی که شانس بهبودی سرطان معده در مراحل پیشرفته کم است، تشخیص زود هنگام خیلی اهمیت دارد. کاهش وزن و اشتها و بروز اولین علائم پس از 40 سالگی نشانه های جدی هستند و باید همیشه بررسی شوند.

سرطان معده

سرطان معده

سرطان معده چیست؟

سرطان معده علت بسیار نادری در ناراحتی های معده است. بیماری شدیدی که باید حتی الامکان به زودی شناسایی شود تا امکان درمان سرطان معده وجود داشته باشد.

سرطان معده معمولاً درون سلول های غدد ترشحی در مخاط معده رشد می کند. در صورت عدم درمان، سرطان از دیواره معده نیز می گذرد.آنگاه سلول ها بسیار سریع و به همراه جریان خون به کبد راه می یابند. به همین دلیل باید بیماری سرطان معده را حتی الامکان در مراحل اولیه شناسایی کرد.

 

علایم سرطان معده

اگر چه بیماران، در بالای شکم احساس درد و سوزش می کنند، ولی سرطان معده بیشتر احساس فشار و پری شکم را، حتی پس از صرف یک وعده غذایی سبک، ایجاد می کند. به علت کم اشتهایی، کاهش وزن به طور سریع اتفاق می افتد.

این علایم را باید همیشه جدی بگیرید و به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

علل سرطان معده

علت سرطان معده تا بحال شناخته نشده است، شاید سرطان معده نتیجه چندین علت متفاوت باشد. هیچ گونه عامل ژنتیکی و ارثی برای این بیماری اثبات نشده است، به این خاطر به نظر می رسد که عوامل محیطی در ایجاد این بیماری بسیار موثر است.

در برخی کشورها، مثلاً کشورهای آسیای شرقی، سرطان معده شایع تر از دیگر کشورهاست. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که تغذیه در این مورد نقش دارد. دیده شده است که در فرزندان ژاپنی هایی که به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند همان میزان خطر ابتلا به سرطان معده وجود دارد که در افراد جامعه غربی دیده می شود. پس خطر ابتلا به سرطان معده به روشنی علت ژنتیکی ندارد.

راه های پیشگیری از سرطان با تغذیه مناسب را در اینجا ( پیشگیری از سرطان ) مطالعه کنید.

بعضی از دانشمندان اعتقاد دارند که عفونت طولانی مدت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از علل ایجادسرطان معده است، اگر چه این هم یکی از فرضیات گوناگون در حال بحث است. حتی اگر این مطلب هم صحت داشته باشد، نمی دانیم که آیا از بین بردن این میکروب خطر ابتلا را کاهش می دهد یا نه؟

در حال حاضر از بین بردن میکروب هلیکوباکتر پیلوری برای کاهش خطر ابتلا به سرطان معده توصیه نمی شود، اگر چه این نظریه هم احتمالاً تغییر خواهد کرد.

خوشبختانه میزان ابتلا به این بیماری در اروپا و در کشورهای غربی به دلایل شناخته نشده در حال کاهش است.سرطان معده بیماری سنین میانسالی و سالخوردگی است ولی گهگاه در افراد زیر 40 سال هم مشاهده می شود.

تشخیص سرطان معده

چگونه سرطان معده تشخیص داده می شود؟

تشخیص بیماری سرطان معده معمولاً از طریق انجام آندوسکوپی و به ندرت هم توسط عکس رنگی با محلول باریم انجام می شود. درمان موثر فقط در مراحل اولیه بیماری امکان پذیر است. هر بیمار دچار ناراحتی های معده که علائمی مثل از دست دادن اشتها و کاهش وزن دارد، باید به دقت بررسی و معاینه شود. از آنجایی که سرطان معده در افراد بالای 40 سال با شیوع بیشتری دیده می شود، باید بیماران این سنین که برای اولین بار دچار ناراحتی های معده می شوند به طور دقیق معاینه و بررسی شوند.

شانس بهبودی و درمان سرطان معده

تنها امکان بهبودی خارج کردن معده و تمام توده سرطانی از طریق عمل جراحی است. بهترین زمان برای این کار مراحل اولیه بیماری است. به همین دلیل تشخیص به موقع و شناسایی علائمی مثل کاهش وزن و احساس پری شکم حتی بعد از صرف غذای سبک اهمیت دارد. در برخی موارد ممکن است جراح قسمتی از معده را درون بدن باقی بگذراد. در غیر اینصورت او مری را به طور مستقیم و اثنی عشر متصل می کند، به طوری که بیماری در آینده فقط می تواند وعده های غذایی سبک با تعداد دفعات بیشتر صرف کند. در صورت اختلال در هضم غذا نیز مصرف مکمل های غذایی لازم است.

اگر توده سرطان معده کوچک و به طور کامل از بدن خارج شده باشد، شانس بهبودی بیمار زیاد خواهد بود. اما متاسفانه تشخیص بسیاری از موارد در مراحل پیشرفته که غیر قابل جراحی هستند صورت می گیرد.به گزارش آسان طب، اگر عمل جراحی موفقیت آمیز و یا امکان پذیر نبود، سایر روش های درمان سرطان معده مثل شیمی درمانی، پرتو درمانی و درمان با لیزر اگرچه به ندرت باعث معالجه این بیماری می شوند ولی می توانند ناراحتی ها را تسکین دهند و باعث افزایش طول عمر بیمار شوند.

نتیجه گیری

از آنجایی که شانس بهبودی سرطان معده در مراحل پیشرفته کم است، تشخیص زود هنگام خیلی اهمیت دارد. کاهش وزن و اشتها و بروز اولین علائم پس از 40 سالگی نشانه های جدی هستند و باید همیشه بررسی شوند. احتمالاً در آینده می توان جلو سرطان معده را گرفت، اگر علل آن شناخته شوند. در حال حاضر اساساً سعی بر این است که روش های درمانی محافظه کارانه (یا غیر قطعی) مثل شیمی درمانی را بهبود بخشید.

در نظر داشته باشید

این مقاله قصد دارد در شناسایی ناراحتی های معده به شما کمک کند تا اگر از این ناراحتی رنج می برید از راه های کنترل و درمان آن آگاه شوید. مهمترین مطلب در هر روش خود درمانی این است که تشخیص دهید کی آن زمان فرا می رسد که باید نزد پزشک بروید. در زیر علائم راهنما را که حتما باید بررسی شوند را نام می بریم :

  • فقدان اشتها
  • کاهش وزن بدون دلیل
  • مشکلات در بلع غذا
  • استفراغ خون و محتویات شبیه قهوه از معده
  • خون هضم شده در مدفوع که به همین دلیل مدفوع به رنگ قیر در می آید.
  • ناراحتی های معده در هنگام مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • ناراحتی های معده بدون این علائم راهنما را می توان ابتدا از طریق خود درمانی معالجه کرد.
منبع مطلب سرطان معده : سایت آسان طب
http://asanteb.com/

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:17 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
فروشگاه اینترنتی
مکمل بدنسازی
مکمل شاپ
مه ساز
مه پاش
دانلود آهنگ جدید
قرص چاقی
درب ضد سرقت
آموزش برنامه نویسی آندروید
دانلود آهنگ جدید
آموزش mvc
ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تبل
درج آگهی رایگان
همسریابی دوهمدل
رطوبت ساز
رطوبت ساز
ورزشی
مشاور برندسازی
درب ضد سرقت
وی اس تی
هیتر
آپلود عکس
تیشرت
پرینتر سه بعدی
اسکنر سه بعدی
شبکه اجتماعی
پنل تلگرام
آپلود عکس
خرید گیفت کارت
لایسنس اورجینال ویندوز ، سرور ، آفیس
آپلود فایل
دانلود کتاب
وی پی ان
خرید vpn
مزون لباس عروس
دانلود آهنگ جدید
خرید پستی
دوربین مدار بسته
تصفیه آب
موفقیت
سفارش پایان نامه
فروش بک لینک
تشریفات
دانلود فیلم ایرانی جدید
پایان نامه های کارشناسی ارشد
پایان نامه رشته روانشناسی
پایان نامه رشته حقوق
درمان زود انزالی قطعی
داربست
خوبد (خوب و بد)
تور ترکیه 95
لوازم جانبی موبایل
ثبت آگهی و تبلیغات رایگان
کدینگ Highschool
داغی باطری
باتری هیوندا جنسیس
آگهی استخدام
بازرسی مخازن تحت فشار
چاپ مقاله isi
لباس مجلسی
خرید ویلا در نوشهر
تا اس ام اس | کرد موزیک
تور کربلا
اجاره خودرو در تهران
دانشگاه های استرالیا
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک