سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تنگنا و سختی، دوستیِ درست، آشکارمی شود . [امام علی علیه السلام]
صبا کوچولو
 
مراحل رشد و تکامل

مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . به طور مثال 16تا 22 سالگی اواخر دوره نوجوانی است و انسان در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، پذیرای عقاید و افکار جدید می باشد .

مراحل زندگی انسان

مراحل زندگی انسان


مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . تعاریف زیر در مورد مراحل زندگی انسان ، که حاصل تحقیقات در زمینه ی مراحل زندگی بزرگسالی است ، پیشنهاد کننده آن است که ما در زمان های مختلف زندگی خود بر نیازهای متفاوتی تاکید داریم .

مروری بر مراحل زندگی انسان

برنامه ریزی برای یک شغل مستلزم اندیشیدن درباره گذشته ، حال واینده است . مرور اطلاعات مربوط به مراحل زندگی این زمینه را فراهم می آورد تا فردی که در صدد یافتن یا تعویض شغل است ، نسبت به برخی از مسائل شخصی و عاطفی که احیانا بر ارزش ها ، برنامه ریزی و هدف گذاری وی تاثیر میگذارند ، بینش به دست آورده و آنها را تصدیق کند .

16 تا 22 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این دوره اواخر دوره نوجوانی است و در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، نا مطمئن از این که ایا می تواند در دنیای بزرگسالان روی پای خود بایستد یا خیر ، پذیرای عقاید و افکار جدید .

22تا28 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این مرحله دوره جوانی نام دارد و کسب استقلال در کار ، ازدواج ؛ آزمایش همه باید ها و اجبارهای وضع شده از جانب پدر و مادر واین انتخاب که کدام را در بزرگسالی برای خود حفظ کند ، در عین حال ، نشان دادن لیاقت وشایستگی خود به پدر و مادر ، داشتن اتکا به نفس بیشتر ، خودسازی برای اینده ، در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی و زناشویی  در این مراحله اتفاق می افتد .

28 تا 32 سالگی از مراحل زندگی انسان

این دوره مرحله ی گذرای دهه ی سی (جوانی دوم ) است . زیر سوال بردن تعهدات اولیه در قبال روابط ، ازدواج ، خانواده و شغل ، احتمال وقوع ارزیابی های مجدد و تغییرات مختلف ، مرحله ای به ویژه اسیب پذیر برای تداوم موقعیت فعلی . fi هر چند انتخاب برخی از افراد به گزارش آسان طب این است که هم چنان به گزینش های پیشین خود ادامه دهند .

مراحل زندگی

32 تا 39 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله ، زمان نضج گیری انسان است . درگیری در کار ، کمک به رشد و پویایی فرزندان ، اولویت دادن به پرورش فرزندان ، تصدیق و به رسمیت شناختن پیام ها و نکات اخلاقی در نقش پدر یا مادر ف تعدیل شخصیت ، باور کردن و تن دادن به انتخاب ها ، توجه بیشتر به موضوعات کسب وکار ، تثبیت وجهه و اعتبار تا تقریبا 35 سالگی ، زمانی که این سوال در ذهن خود شکل می گیرد که «ایا وقت آن را خواهم داشت که تا به همه ی این کارها برسم ؟» آگاهی بیشتر نسبت به زمان و احیای این موضوع مهم در ذهن که «من واقعا می خواهم کی باشم ؟» شاید برای یک زن این نخستین فرصتی باشد که فارع از مسائل مربوط به بچه داری و تربیت فرزند ، در صدد انتخاب شغل براید .

39 تا 43 سالگی از مراحل زندگی انسان

سال های نقطه ی عطف در زندگی این مرحله است . تجربه ی دوره ای از اشوب درونی وبحران میانسالی ، شاید معلوم می شود که رویاهای اولیه قابل دستیابی نیستند ، تحیر وبلاتکلیفی در این باره که «چرا اینجا هستم ، به کجا می روم ؟».

تغییرات بالقوه در شیوه زندگی و اغلب بدون طراحی قبلی ، این احساس که در زندگی چیزی کم است ، پیدا کردن افکار احتمالی درباره ی تشکیل خانواده ، شروع یا تعویض شغل  همه در این مرحله از مراحل زندگی انسان اتفاق می افتد .

43-50 سالگی از مراحل زندگی انسان

 تثبیت مجدد / به بار نشستن این مرحله است . آسودگی خیال ، بیشتر از نظر سوالات مربوط به فنا و مرگ ، تحولات شغلی و تغییر شیوه ی زندگی ، فرزندان در حال به آزمایش گذاردن استقلال خود هستند ، مروری شخصی بر الگوهای پرورش کودک ، شکوفایی شغلی ، توجه به رشد شخصیتی ، فعالیت در جامعه ، ارزیابی مجدد روابط خود با بلوغ فرزندان و رسیدن آنان به دوره ی بزرگ سالی در این مرحله اتفاق می افتد .

50-65 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله زمان شروع مجدد است . در حال لذت بردن از آرامیش نسبی ، خستگی ، داشتن یقین و انبساط خاطر نسبت به زندگی یا رویارویی با چالش های جدید به دلیل تغییر ناگهانی شغل ، برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی ، احتمالا کاهش انرژی و قدرت جسمانی ، مرگ همسر یا دوستان ، پیدایش ساختار یک زندگی جدید ، احتمال تن دادن به کارهای مخاطره آمیز ، پذیرش نقش پدر یا مادر در زندگی فردی دیگر ، مطرح شدن سوالات معنوی ، امکان رشد و خلاقیت و نوآوری ، آزاد شدن از قید مفهومی به اسم «کار» ، هر چند برخی از افراد در این زمان به شغل جدیدی روی می آورند ، پرداختن به مسئولیت های مراقبت از پدر و مادر سالخورده ، بحران روحی و جنگ اعصاب احتمالی بین زنی که پس از خلاصه شدن از پرورش فرزند در عنوان زندگی شغلی خود به سر می برد و شوهری که مشتاق کناره گیری از کار و شروع مرحله ی جدیدی از زندگی است .

65 سالگی به بالا  از مراحل زندگی انسان

این دوره ، دوره ی انتقال به سوی بازنشستگی است . وقتی عمر طولانی شد و بازنشستگی اجباری نبود ، این دوره به صورت «سال های طلایی واقعی» از نظر ادامه ی سودمندی برای اجتماعی و رشد شخصیتی در می اید .

 

منبع مطلب مراحل زندگی انسان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/7:: 8:16 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
فروشگاه اینترنتی
مکمل بدنسازی
مکمل شاپ
مه ساز
مه پاش
دانلود آهنگ جدید
قرص چاقی
درب ضد سرقت
آموزش برنامه نویسی آندروید
دانلود آهنگ جدید
آموزش mvc
ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تبل
درج آگهی رایگان
همسریابی دوهمدل
رطوبت ساز
رطوبت ساز
ورزشی
مشاور برندسازی
درب ضد سرقت
وی اس تی
هیتر
آپلود عکس
تیشرت
پرینتر سه بعدی
اسکنر سه بعدی
شبکه اجتماعی
پنل تلگرام
آپلود عکس
خرید گیفت کارت
لایسنس اورجینال ویندوز ، سرور ، آفیس
آپلود فایل
دانلود کتاب
وی پی ان
خرید vpn
مزون لباس عروس
دانلود آهنگ جدید
خرید پستی
دوربین مدار بسته
تصفیه آب
موفقیت
سفارش پایان نامه
فروش بک لینک
تشریفات
دانلود فیلم ایرانی جدید
پایان نامه های کارشناسی ارشد
پایان نامه رشته روانشناسی
پایان نامه رشته حقوق
درمان زود انزالی قطعی
داربست
خوبد (خوب و بد)
تور ترکیه 95
لوازم جانبی موبایل
ثبت آگهی و تبلیغات رایگان
کدینگ Highschool
داغی باطری
باتری هیوندا جنسیس
آگهی استخدام
بازرسی مخازن تحت فشار
چاپ مقاله isi
لباس مجلسی
خرید ویلا در نوشهر
تا اس ام اس | کرد موزیک
تور کربلا
اجاره خودرو در تهران
دانشگاه های استرالیا
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک